Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wynosi obecnie:
21,00 zł od osoby/miesiąc, jeśli właściciel posiada przydomowy kompostownik i kompostuje w nim bioodpady
22,00 zł od osoby/miesiąc, jeśli właściciel nie posiada przydomowego kompostownika i nie kompostuje w nim bioodpadów
Worki z odpadami należy wystawiać przed posesję najpóźniej do godz. 7:00 w dniu odbioru, wg harmonogramu odbioru odpadów komunalnych.
Worki z odpadami komunalnymi muszą być oznakowane kodami kreskowymi umieszczonymi w widocznym miejscu. Odpady w workach bez oznaczenia kodem kreskowym nie będą zabierane. Dopuszczone jest oddawanie odpadów w workach systemowych z logo firmy „fbserwis, FBSerwis Karpatia Sp. z o.o. Gmina Chorkówka” (są to worki z poprzednich lat).
PSZOK w Chorkówce czynny jest 2 raz w tygodniu – w czwartek od 13.00 do 17.00, sobotę od 8.00 do 12.00.
W PSZOK-u odbierane są wyłącznie odpady komunalne, pochodzące z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Chorkówka. Nie będą przyjmowane odpady powstające w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej lub rolniczej.
Worki na odpady budowlane, popiół i BIO dostępne są w budynku Urzędu Gminy Chorkówka.
W przypadku wykorzystania kodów kreskowych, istnienie możliwość wydrukowania dodatkowej puli kodów. Taką informację należy zgłosić telefonicznie (tel. 13 43 869 52) lub zgłosić się osobiście do Urzędu Gminy Chorkówka (pokój 23).
Z terenu wszystkich miejscowości zostały usunięte pojemniki „dzwony” przeznaczone do segregowania opakowań szklanych i opakowań z tworzyw sztucznych (tzw. dzwony). Pomimo licznych informacji, kontroli i upomnień, niektórzy mieszkańcy traktowali te miejsca jako wysypiska różnych odpadów. Wydatki związane ze sprzątaniem terenu wokół pojemników oraz ich opróżnianiem generowały dodatkowe koszty, które solidarnie obciążały wszystkich mieszkańców. Dodatkowo do pojemników tych często trafiały odpady spoza terenu naszej gminy oraz od podmiotów gospodarczych, które zobowiązane są do usuwania odpadów na własny koszt.