W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wioletta Klimek, sekretarz@chorkowka.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48134386944. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Chorkówka, 38-458 Chorkówka 175
Do Urzędu jest jedno wejście główne. Przy wejściu do budynku nie ma schodów. Wejście do budynku jest na poziomie miejsc parkingowych zlokalizowanych bezpośrednio przy drodze powiatowej. Trasa ciągu pieszego do budynku jest wolna od przeszkód i pozwala na swobodne wyminięcie się osób ze szczególnymi potrzebami. Trasa wolna od przeszkód jest tą samą trasą dla wszystkich użytkowników, tj. zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami ten sam sposób dotarcia do wejścia na równych prawach z innymi użytkownikami. Ciąg komunikacyjny ograniczają barierki zabezpieczające, gdyż teren zielony wokół budynku jest obniżony o ok. 1 m w stosunku do ciągu komunikacyjnego prowadzącego do wejścia. Wejście do budynku stanowią drzwi otwierane automatycznie (szklane oznaczone pasami zapewniającymi kontrast), jednoskrzydłowe o szerokości 100 cm z możliwością rozszerzenia do 140 cm. Za drzwiami głównymi znajduje się duży wiatrołap, wolny od przeszkód, a z niego do korytarza prowadzą drugie drzwi rozsuwane na boki (szklane oznaczone pasami zapewniającymi kontrast), również automatyczne, o szerokości 100 cm.
Osoby potrzebujące pomocy w dostaniu się do budynku czy poruszaniu się w budynku, mogą przywołać pracownika Urzędu używając dzwonka lub domofonu (przyciski znajdują się na ścianie przy drzwiach wejściowych).
Biuro Obsługi Klienta (BOK) znajduje się na parterze po lewej stronie, tuż za wejściem na korytarz. Do BOK prowadzą drzwi odsuwane (ręcznie), o szerokości 110 cm. Bezpośrednio po wejściu do BOK znajduje się przestrzeń manewrowa, która zapewnia osobom z niepełnosprawnością swobodne przemieszczanie. Obok BOK zlokalizowana jest sala narad, spełniająca warunki dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście na salę narad ma szerokość 90 cm, zachowana jest przestrzeń o szerokości 150 cm jako pas komunikacji. Poziom posadzek w pomieszczeniu jest jednakowy (brak progów/różnicy poziomów).
Do biur zlokalizowanych na parterze zapewniony jest dostęp osób z niepełnosprawnością. Drzwi mają odpowiednią szerokość – 90 cm, a dostępna przestrzeń w biurze pozwala na swobodne przemieszczanie się klientów, w tym klientów z niepełnosprawnością.
Korytarz ma szerokość 180 cm. W części korytarza, w obrębie Biura Obsługi Klienta brak jest przeszkód w postaci krzeseł, stolików, tablic. Korytarz jest jasny, dobrze oświetlony, podłoga wyłożona jest odpowiednią wykładziną winylową antypoślizgową i dźwiękochłonną. Zachowany jest kontrast w przestrzeni stanowiącej komunikację - jasne ściany, ciemne drzwi.
Na parterze, w bezpośrednim sąsiedztwie Biura Obsługi Klienta znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych. Toaleta wyposażona jest w system przywoławczy (dźwiękowy i świetlny).
W Urzędzie nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu oraz online. W celu skorzystania z tłumacza migowego należy umówić się z wyprzedzeniem.
Do budynku i wszystkich biur można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848