Wstrzymane zostaje bezpośrednie udzielanie nieodpłatnych porad prawnych
Informacja Starostwa Powiatowego w Krośnie: W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 wstrzymane zostaje do odwołania bezpośrednie udzielanie porad prawnych w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego działających na terenie powiatu krośnieńskiego zlokalizowanych w Starostwie Powiatowym w Krośnie, Urzędzie Miejskim w Dukli, Urzędzie Gminy w Jedliczu i Urzędzie Gminy w Rymanowie.
Od dnia 1 lutego 2022 r. do odwołania nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie – będą świadczone wyłącznie zdalnie – (porady telefoniczne lub e-mail).
Osoba uprawniona - do odwołania - nie jest zobowiązana do złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna - przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.
ZASADY I ZAKRES UDZIELANIA NIEODPŁATNEEJ POMOCY PRAWNEJ I ŚWIADCZENIA NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO https://chorkowka.pl/aktualnosci/informacja-o-zasadach-udzielania-nieodplatnej-pomocy-prawnej-i-nieodplatnego-poradnictwa-obywatelskiego-na-terenie-powiatu-krosnienskiego.html
Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, odbywać się będzie według kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym zarejestrowaniu na poradę.
Rejestracji zgłoszeń po poradę można dokonać:
- telefonicznie: pod nr telefonu: 665 939 327 czynnym w godzinach od 8.00 do 14.00 od poniedziałku do piątku,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: adres e-mail: pomocprawna@powiat.krosno.pl.
- Informacja dotycząca rejestracji za pośrednictwem poczty elektronicznej
Osoby chcące zarejestrować się na poradę za pośrednictwem poczty elektronicznej, prosimy o podawanie w treści wiadomości preferowanego terminu (daty i godziny) oraz wykonawcy (czy radca prawny czy adwokat), zgodnie z harmonogramem przedstawionym powyżej.
Przesłana przez osobę zainteresowaną propozycja terminu nie jest równoznaczna z zarezerwowaniem porady.
W przypadku, gdy dany termin będzie dostępny, Starostwo Powiatowe w Krośnie przekaże informację z potwierdzeniem rejestracji na poradę z podaniem daty, godziny i nr telefonu.
Jeśli w zaproponowanym terminie będzie już zarezerwowana porada lub rezerwacja nie będzie możliwa z innych przyczyn, osoba chcąca skorzystać z pomocy prawnej zostanie poproszona o wybranie innego terminu.
W przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. Do świadczenia pomocy stosuje się odpowiednio przepisy mające zastosowanie do osób, o których mowa w art. 8 ust. 8 ustawy.
Możliwość przekazywania opinii (część B karty pomocy) przez osoby uprawnione o świadczonej nieodpłatnej pomocy prawnej
W przypadku udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość części B karty pomocy prawnej nie przekazuje się osobie uprawnionej. Po udzielonej poradzie, osobę uprawnioną informuje się, o możliwości przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej.
Po uzyskaniu nieodpłatnej pomocy prawnej anonimową opinię o usłudze można przekazać:
pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie, Wydział Organizacyjno-Administracyjny ul. Bieszczadzka 1, 38-400 Krosno lub pocztą elektroniczną na adres e-mail : oastojak@powiat.krosno.pl
O terminie wznowienia stacjonarnych usług nieodpłatnych porad prawnych będziemy informowali na bieżąco na stronie internetowej powiatu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Krośnie.