Podstawowe informacje o Urzędzie Gminy Chorkówka w tekście łatwym do czytania (ETR - easy to read)
Aktualizacja - styczeń 2025
Podstawowe informacje o Urzędzie Gminy Chorkówka w tekście łatwym do czytania (ETR - easy to read)
- Gdzie jest Urząd Gminy?
Urząd Gminy znajduje się w Chorkówce, w centrum miejscowości. Obok Urzędu znajduje się plenerowa scena i boiska sportowe.
Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe, w tym miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Miejsca parkingowe znajdują się także za budynkiem. Parkowanie jest bezpłatne.
- Jak wejść do urzędu?
Do Urzędu jest jedno wejście główne. Przy wejściu do budynku nie ma schodów. Wejście do budynku jest na poziomie miejsc parkingowych zlokalizowanych bezpośrednio przy drodze powiatowej. Trasa ciągu pieszego do budynku jest wolna od przeszkód i pozwala na swobodne wyminięcie się osób ze szczególnymi potrzebami. Trasa wolna od przeszkód jest tą samą trasą dla wszystkich użytkowników, tj. zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami ten sam sposób dotarcia do wejścia na równych prawach z innymi użytkownikami. Ciąg komunikacyjny ograniczają barierki zabezpieczające, gdyż teren zielony wokół budynku jest obniżony o ok. 1 m w stosunku do ciągu komunikacyjnego prowadzącego do wejścia. Wejście do budynku stanowią drzwi otwierane automatycznie (szklane oznaczone pasami zapewniającymi kontrast), jednoskrzydłowe o szerokości 100 cm z możliwością rozszerzenia do 140 cm. Za drzwiami głównymi znajduje się duży wiatrołap, wolny od przeszkód, a z niego do korytarza prowadzą drugie drzwi rozsuwane na boki (szklane oznaczone pasami zapewniającymi kontrast), również automatyczne, o szerokości 100 cm.
Osoby potrzebujące pomocy w dostaniu się do budynku czy poruszaniu się w budynku, mogą przywołać pracownika Urzędu używając dzwonka lub domofonu (przyciski znajdują się na ścianie przy drzwiach wejściowych).
- Opis biur/pomieszczeń/sal
Biuro Obsługi Klienta (BOK) znajduje się na parterze po lewej stronie, tuż za wejściem na korytarz. Do BOK prowadzą drzwi odsuwane (ręcznie), o szerokości 110 cm. Bezpośrednio po wejściu do BOK znajduje się przestrzeń manewrowa, która zapewnia osobom z niepełnosprawnością swobodne przemieszczanie. Obok BOK zlokalizowana jest sala narad, spełniająca warunki dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście na salę narad ma szerokość 90 cm, zachowana jest przestrzeń o szerokości 150 cm jako pas komunikacji. Poziom posadzek w pomieszczeniu jest jednakowy (brak progów/różnicy poziomów).
Do biur zlokalizowanych na parterze zapewniony jest dostęp osób z niepełnosprawnością. Drzwi mają odpowiednią szerokość – 90 cm, a dostępna przestrzeń w biurze pozwala na swobodne przemieszczanie się klientów, w tym klientów z niepełnosprawnością.
- Opis dostępności korytarzy, schodów
Korytarz ma szerokość 180 cm. W części korytarza, w obrębie Biura Obsługi Klienta brak jest przeszkód w postaci krzeseł, stolików, tablic. Korytarz jest jasny, dobrze oświetlony, podłoga wyłożona jest odpowiednią wykładziną winylową antypoślizgową i dźwiękochłonną. Zachowany jest kontrast w przestrzeni stanowiącej komunikację - jasne ściany, ciemne drzwi.
- Opis toalet dla niepełnosprawnych
Na parterze, w bezpośrednim sąsiedztwie Biura Obsługi Klienta znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych. Toaleta wyposażona jest w system przywoławczy (dźwiękowy i świetlny).
Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W Urzędzie nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego na miejscu oraz online. W celu skorzystania z tłumacza migowego należy umówić się z wyprzedzeniem.
- Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Do budynku i wszystkich biur można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
- Co robi urząd?
W Urzędzie można między innymi:
- zameldować się,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić prowadzenie własnej działalności,
- zgłosić gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu, czy akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- opłacić podatki,
- otrzymać pozwolenie na wycięcie drzewa,
- otrzymać decyzję o warunkach zabudowy.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami. Odpowiada za ochronę środowiska, gospodarkę odpadami (odbiór śmieci od mieszkańców).
- Kto pracuje w urzędzie?
Urzędnicy, którzy zajmują się przede wszystkim sprawami, związanymi z gminą i mieszkańcami.
Urzędnicy pracują w różnych wydziałach. Spotykają się także z mieszkańcami gminy i załatwiają ich sprawy, a także odpowiadają na ich pytania. Tworzą wiele ważnych dokumentów i wysyłają je do ludzi.
W urzędzie pracuje wójt oraz jego zastępca.
Wójt kieruje aktualnymi sprawami gminy. Stara się także rozwiązywać problemy mieszkańców.
Wójt reprezentuje całą gminę.
Wójta wybierają mieszkańcy gminy.
Wybory są co 5 lat.
Wójtem Gminy Chorkówka jest Grzegorz Węgrzynowski.
- Jak załatwić sprawę w urzędzie?
Sprawę w urzędzie można załatwić na klika sposobów:
- można przyjść do Biura Obsługi Klienta. Jest ono na parterze budynku,
- można zadzwonić pod numer telefonu: 13 43 869 30. Osoba która odbierze telefon połączy Cię z właściwą osobą do załatwienia Twojej sprawy,
- można napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Chorkówka, 38-458 Chorkówka 175,
- można wrzucić zapakowane dokumenty do znajdującego się przy wejściu do Urzędu paczkoportu. Paczkoport to rodzaj skrzynki na przesyłki – na listy ale także na paczki. Możesz zostawić w nim korespondencję skierowaną do urzędu. Paczkoport posiada zabezpieczenia, które chroni jego zawartość przed wyjęciem oraz niekorzystną pogodą,
- można napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP lub za pomocą usługi e-Doręczenia. Żeby tak zrobić trzeba mieć swoje konto w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej lub skrzynkę elektroniczną do e-Doręczeń (do tej metody potrzebny jest Internet),
- można wysłać fax na numer: 13 43 869 34,
- można napisać maila i wysłać go na adres: urzad@chorkowka.pl (potrzebny jest Internet),
- osoby głuche lub słabosłyszące muszą umówić się na wizytę. W Urzędzie Gminy nie ma tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM).
- pomieszczenia biur zlokalizowane są na parterze oraz na piętrze. Osoby z niepełnosprawnościami nie dostaną się na piętro - nie ma windy. Osoby te, będą obsłużone w Biurze Obsługi Klienta.
- Toalety
Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem
Do budynku i wszystkich biur można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Gdzie jest Urząd Gminy?
Urząd Gminy znajduje się w Chorkówce, w centrum miejscowości. Obok Urzędu znajduje się plenerowa scena i boiska sportowe.
Budynek ma jedno piętro. Osoby z niepełnosprawnościami nie dostaną się na piętro. Nie ma windy.
Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Parkowanie jest darmowe.
Obok budynku znajduje się duża ilość innych miejsc parkingowych. Można na nich bezpłatnie zaparkować.
Jak wejść do urzędu?
Do Urzędu jest jedno wejście. Przy wejściu do budynku nie ma schodów. Drzwi należy otworzyć ręcznie. Po wejściu do budynku znajdujemy się na korytarzu parteru. Po prawej stronie znajduje się tablica informacyjna. Na tablicy są informacje gdzie znajdują się poszczególne wydziały.
Co robi urząd?
W Urzędzie można między innymi:
- zameldować się,
- wyrobić dowód osobisty,
- zgłosić prowadzenie własnej działalności,
- zgłosić gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu, czy akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- opłacić podatki,
- otrzymać pozwolenie na wycięcie drzewa.
Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami. Odpowiada za ochronę środowiska, segregowanie śmieci.
Kto pracuje w urzędzie?
Urzędnicy, którzy zajmują się przede wszystkim sprawami, związanymi z gminą i mieszkańcami.
Urzędnicy pracują w różnych wydziałach. Spotykają się także z mieszkańcami gminy i załatwiają ich sprawy, a także odpowiadają na ich pytania. Tworzą wiele ważnych dokumentów i wysyłają je do ludzi.
W urzędzie pracuje wójt oraz jego zastępca.
Wójt kieruje aktualnymi sprawami gminy. Stara się także rozwiązywać problemy mieszkańców.
Wójt reprezentuje całą gminę.
Wójta wybierają mieszkańcy gminy.
Wybory są co 5 lat.
Wójtem Gminy Chorkówka jest Grzegorz Węgrzynowski.
Jak załatwić sprawę w urzędzie?
Sprawę w urzędzie można załatwić na klika sposobów:
- można przyjść do Biura Obsługi Klienta. Jest ono na parterze budynku;
- można zadzwonić pod numer telefonu: 13 43 869 30. Osoba która odbierze telefon połączy Cię z właściwą osobą do załatwienia Twojej sprawy;
- można napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Gminy Chorkówka, 38-458 Chorkówka 175;
- można napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy ePUAP. Żeby tak zrobić trzeba mieć swoje konto w ePUAP, czyli Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (do tej metody potrzebny jest Internet);
- można wysłać fax na numer: 13 43 869 34,
- można napisać maila i wysłać go na adres: urzad@chorkowka.pl (potrzebny jest Internet),
- osoby Głuche lub słabosłyszące muszą umówić się na wizytę. W Urzędzie Gminy nie ma tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM).
Toalety
W Urzędzie nie ma toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem
Do budynku i wszystkich pokoi można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.